Zakaj govorimo v snu?

 

Na kaj najprej pomislite, ko vam partner pove, da ste med spanjem govorili? Jasno, postane vas strah, da niste povedali kaj, česar ne bi smeli. Gre pa sicer pri govorjenju v snu za precej pogost fenomen, ki sicer spada med motnje spanca, a ga je vsak od nas doživel vsaj enkrat v življenju. Po podatkih ameriške državne fundacije za spanje, kar polovica otrok govori v snu vsaj enkrat letno (slabih 10% to doživlja vsako noč), 67% odraslih pa se to dogaja enkrat na vsake tri mesece. Ugotavljajo še, da so bolj pogosti nočni klepetalci moški in ne ženske, kot bi morda lahko napačno sklepali.

Momljate ali razločno govorite?

Zakaj torej govorimo v spanju? Strokovnjaki med pogostejšimi vzroki za to motnjo, ki včasih za seboj potegne tudi hojo v snu, navajajo premalo spanca, bolezen, stres, tesnobo, depresijo ali prekomerno uporabo alkohola in drog. Če gre za motnjo, ki se vsake toliko časa zgodi tudi vam, ne gre za nič hujšega in tudi ni nujno, da imate kakšno od zgoraj naštetih težav. Če pa se po nemirnih nočeh, polnih govorjenja, zbujate utrujeni, preobremnjeni in žalostni, je pa najbrž pametno, da se o vsem skupaj pogovorite s svojim zdravnikom.

Kadar med spanjem govorite razločno, se vam vse skupaj najverjetneje dogaja v tako imenovani REM fazi, med budnostjo in snom, ko se vaše oči pod vekami najhitreje premikajo. Kadar pa iz vaših ust ponoči prihaja momljanje, ste REM fazo že prešli in se oglašate iz že precej globokega spanca. Govorjenje v snu sicer ne prihaja iz vaše podzavesti, niti ni nujno povezano s tistim, kar v tistem trenutku sanjate. Vaše besede v resnici nimajo nobenega pomena, še pravijo strokovnjaki. Govorjenje v snu je, kot že zapisano, sicer bolj pogosto med moškimi in otroci, večina otrok pa to fazo hitro preraste, tako da v odrasli dobi ponoči redno klepeta le še približno pet odstotkov ljudi. Če zaradi te motnje spanca nimate večjih težav v budnem stanju, se zaradi tega ne obremenjujte. No, razen, če z nočnimi monologi obremenjujete svojega partnerja.

 

Kako omejiti nočno klepetanje?

Ali govorjenje v snu začenja načenjati vaš spanec in kakovost budnega življenja? Potem poskušajte z naslednji koraki:

Preverite, da ne gre za resno motnjo spanja: če ponoči kričite, se zbujate prestrašeni ali če se je vse skupaj začelo šele v odrasli dobi, gre morda kljub vsemu za bolj resno stanje, tako da se o tem pogovorite s svojim zdravnikom.

Uredite si svoje spalne navade: urnik spanja, manj alkohola in cigaret, spalna rutina, ... vse to so dejavniki, ki pripomorejo k boljši “spalni higieni” in s katerimi lahko precej omejite svoje nočne monologe.

Omejite vdor zvoka v spalnico: pogosto je to vse, kar je treba narediti le to, da omejite vdore zvoka v spalnico. Dobre žaluzije, trdno zaprta okna in partner, ki ne smrči, je včasih res vse, kar potrebujete za zadovoljiv spanec :)

Z mislijo na vas in vaše spalne navade.
Napsie